tirsdag 12. mars 2013

Mitt første blogginnlegg

Hei

På skolen har vi nå begynt med blogging i forbindelse med norskfaget. Personlig synes jeg dette er veldig bra! Blogg har de siste ti årene spredd seg voldsomt, og har til og med blitt til en egen sjanger. Men hva er det som gjør blogg så populært? Det første som kommer til tankene når jeg hører ordet blogg er tilgjengelighet. Har du internett har du tilgang til blogg. Om du vil lese blogg eller skrive selv, det er helt opp til deg selv. Poenget er at det er der. Bare et tastetrykk unna. En annen faktor for at bloggformen har blitt så populær kan være at den er så åpen og fri. Alt innenfor rimelighetens grenser kan du publisere på bloggen din. Du finner blogger for hva enn du kan tenke deg. Alt fra nyheter, mote, sport, mat,  til disse såkalte "rosabloggerne" som blogger om hverdagen sin. Finner du ikke en blogg som appellerer til deg, ja da vil jeg påstå at du har et utrolig kjedelig liv.

Jeg vil ikke påstå at jeg er fast leser av blogg, men jeg leser ofte fotballblogger som blir postet på vg.no. Denne bloggen har kanskje ikke den beste utformingen, men den appellerer til meg fordi jeg er interessert i forball. Hva er du interessert i? Liker du fotball?

Så kommer det store spørsmålet. Om jeg skulle hatt en personlig blogg. Hva skulle jeg blogget om? Jeg er faktisk veldig usikker. Kunne gjort som de fleste andre bloggere og bare blogget om alt mellom himmel og jord. Når jeg tenker meg om er ikke det noe jeg tror jeg ville gjort. Om jeg skulle blogget ville jeg blogget om noe jeg var genuint interessert i. Jeg tror jeg ville blogget om urettferdigheter i verdenssamfunnet, miljøet og de utfordringer vi står ovenfor. Dette er ikke bare et uhyre interessant tema, men det er også altfor lite fokus på dette blant dagens ungdom.

Men nå har jeg mast lenge nok. Vi snakkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar